Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 7 april 2015

Pyromanen!!

Vilken underbar dag vi hade igår! 
Eldning stod bl.a. på schemat, hästarna har gått till stor del under vintern i fårhagarna (växelbete) och några av björkarna har de skalat av barken på, så de har vi fått fälla .... allt riset, måste bort....så pyromanen i oss, fick utlopp.... när detta skulle eldas upp!! 


Det är något visst med ett bål, när det är under kontroll... nu var det bara korven som fattades. 
Eftersom att jag inte red igår, fick jag istället gjort lite mysigt ute på farstukvisten.... med blommor och sedan blev det eftermiddags fika där!! 
Nu längtar jag tills att posten kommer med paket, har köpt spetsar, ett antikt nattlinne med vitbroderi och en gammal spetskrage....på auktion. Lade bud på en gammal blus.... såå fin! men tyvärr så fick jag den inte, den gick för 730 kronor, mitt sista bud var 680 kr!!......men det går nya tåg!! 
Spetsarna ska jag använda till hyllbårder i ett drängaskåp, som jag sedan ska inreda med gamla /antika roliga föremål i den vita skalan.... detta ska bli så roligt!! 
Roligt att just Du, besökte mig här idag. Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: