Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 15 april 2015

Fridag

Morgon och fridag ......nästan, om jag bortser ifrån arbetet här hemma på gården. 
Vaknade av att regnet smattrade på sovrumsrutan. 

Hade önskat mig lite bättre väder, men inte slog den önskan in.... Oh! nej!! vad hade jag trott??? Allt är blött och lerigt utomhus, usch!... så tråkigt.... här är det sjöstövlar som gäller, då jag ska ut i hagarna. 
Hästarna var fortfarande våta efter gårdagens regnande, nu på morgonen när jag skulle fodra dom. De lär väl inte torka idag, när de går ute i hagen i detta väder..... då får det nog ske ett under!! 
..
Men jag tänker göra något bra av dagen ändå..... vädret får inte sätta några käppar i hjulet, för mig. 
Jag hoppas på att lantbrevbäraren har några roliga paket med sig i sin väska, som är adresserade till Mig! 
Om så inte är fallet, får jag roa mig med ett secondhand besök.... vilket alltid är spännande. 
                       
Nu önskar jag Dig en bra dag och tack för ditt besök här hos mig idag. Kram Ingela 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: