Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 22 april 2015

Vadå?... inte gröna fingrar!!

En hel orörd dag framför mig, härligt!! 
Jag börjar dagen som vanligt....genom att se till så att alla här får sin frukost. 

Sedan ska jag måla om den lilla trappstegen som jag köpte i helgen.... nu är den röd, men ska bli vit. 
Ska även försöka hinna med att slipa på ett skåp och därmed ge det ett mera slitet utseende. 
En ridtur står även på programmet idag, jag hann ju inte med det igår, då jag hade fullt upp med att städa huset. 
Vem vet?... om jag kanske hinner med en tur in till byn, behöver göra ett par inköp.
Fick ett sms om att ett av mina paket är komna, spännande då jag inte vet vad det innehåller,.....eftersom jag väntar på flera paket. Så en tur in till byn blir det till 100%.
Måste skryta lite, som du redan vet har jag inte gröna fingrar, men grönt ogräs.... blev såå stolt, då jag såg att sparrisen börjar titta upp. 
.....och mangolian har många knoppar, som håller på att slå ut... 
.....rabarberna börjar visa sig, så då är sommarens rabarberpaj och saft räddad! 
 Inte gröna fingrar, vad säger ni nu??... kanske ett litet grönt finger!!
Är mest stolt över sparrisen!
Du får ha en bra dag och tack för att Du tog dig tid att titta in till mig idag. Kram Ingela


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: