Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 23 april 2015

Godmorgon!!

Vilken härlig dag, det var igår!.... idag känns det som om vinterjackan får plockas fram igen, är det det som kallas växlande väderlek??? 
En tur i naturen på hästryggen blev det,  värmen som vi har haft, har gjort att växtligheten står i startgroparna...... ett par dagar till, så kommer naturen att fullständigt explodera. Finns det något vackrare än en nyutslagen bokskog?.....svar Nej!! 
Tänker på tiden, då smultronen står röda och jag hoppar av hästen för att fylla munnen med dessa små söta bär medans hästen betar av det gröna gräset......hör du Ingela, nu är vi här och nu!!.... jag ska  inte längta livet av mig!
En tur in till byn för att hämta ut paketet, som hade kommit. 
En häftig koffert ifrån förra seklet, var det i paketet .. men den var inte till mig.... utan till dottern min. 
       ... 
Kanske att något av mina paket kommer idag.....jag hoppas på det!! 

Jag började med renoveringen av stegen, hann med två omgångar målning igår, så det blir till att fortsätta med det idag. 

Det värma vädret, lockade mig till att tjuvstarta med sommarmat....gott var det! 

Idag känns det som om det är aktuellt med en värmande soppa och en brasa! 


Vad hände mer igår, jo...jag bakade frigolitbitar. 
Får se till att fylla frysen, som börjar gapa tom, på kakor och bullar.... för fika bjuds det alltid på.....när vänner och bekanta kommer på besök. 
    ...        ... 
Mandelbotten med citronsmörkräm imellan.... skär sedan ut ruter, jättegott!! 
Jag lägger ut receptet, ifall du får lust att prova. 

Roligt med ditt besök här på gården idag,synd att jag inte kunde låta Dig smaka av kakorna..... men jag föreslår dig att pröva på att baka dom... och garanterar att du inte kommer att ångra det!! Kram Ingela 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: