Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 21 april 2015

Ångest!!

Ledig och är på väg hem, passerar många villor längs vägen.... folk är ute i sina trädgårdar och påtar. Snygga fina rabatter, inget ogräs där...... jag drabbas av vårångest, för hemma på gården, finns det både det ena och det andra d. v.s. ogräs i de få rabatter jag har! 
Men ångesten ger vika, då jag åter befinner mig på landet och där njuter av att ogräset frodas och blir till saftiga beten för djuren. 
Så lätt det är att påverkas av omgivningen, man har runt omkring sig..... 

Vi har väl också stressigt här på landet, när det närmar sig att gräset ska slåss, för att sedan bärgas....... då om inte annars drabbas man av hö ångest. "ska vi våga slå gräset, blir det uppehållsväder, så att vi får in höet"
Men det är inget jag ska bekymra mig om nu. 
Mannen här arbetar för fullt med veden, så jag satt igång med att baka..... 
Det var uppskattat med en kaffepaus och nybakta bullar av mannen min. 
                 

Nu får jag ta itu med städningen.... usch... har ingen lust, men måste.... så någon ridning lär det inte bli idag. 
Kram och tack för att Du kikade in här hos mig. Ingela 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: