Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 16 april 2015

Vad gör man då det regnar??

Gårdagen bestod av regn och åter regn..... inget paket med lantbrevbäraren... snyft!!, jag som längtar så! 
Jag fick istället trösta mig med auktion, där jag budade på en fransk antik väst med mycket spetsar, denna var från 1800-talet.... super läcker!!  (men kanske lite dyr)... hade jag visat gubben min den, då hade han nog frågat     " om jag hade hål i huvudet ".....men han lär få se den, då jag har hämtat hem den. Angående priset, "det han inte vet, har han inte ont av! " Ja, vi har olika intressen!! 
Jag fick firat mitt köp med ett glas.. 
jag menar en kopp kaffe!! 
   
              
   
Det går framåt, då det gäller att hitta gamla textilier och känger till mitt skåp, kanske lite för fort......det fylls snabbt. 



Ja, det kan bli dyrt när det är regnväder.... men vad då?, kom att tänka på sången,... " jag kan ingenting ta med mig, dit jag går!! "
Man ska ha roligt, medans man lever..... har jag inte rätt?? 
Alltid roligt, då Du besöker mig i min vardag!  Kram Ingela 

6 kommentarer:

  1. Hej Ingela! Tack för titten hos mig tidigare idag :-)
    Jag instämmer helt o hållet med dig ang sången….jag kan ingenting ta med mig….hihihi
    Vi lever här o nu, det är endast fantasin som sätter gränserna!!
    Du gör så otroligt fina o vackra saker, har du aldrig tänkt på att öppna gårdsbutik?!
    Ha en underbar dag du med o så får vi hoppas att ditt paket kommer m lantbrevbäraren idag!! Kramiz Lotta

    SvaraRadera
  2. Du har så rätt lev medans du lever och tack för att jag har tillgång till din underbara blogg kram

    SvaraRadera
  3. Lotta.. tanken om gårdsbutik har funnits, men då vi i början när vi hade flyttat hit, hade vi fyra inbrott. (Nu är det lugnt här,) sedan flera år tillbaka.... så det där med gårdsbutik, kändes inte aktuellt! Tack för din fina kommentar! Kram Ingela

    SvaraRadera
  4. Till anonym, Du är alltid lika välkommen att titta in till mig här på gården.... det var roligt att höra att du tycker om inläggen här på bloggen.. det tackar jag för kram Ingela

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  6. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera

Kommentar: