Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 24 april 2015

Nu har jag hämtat...

Jag ...tre av paketen, som jag väntade på. 
    

Fick ett sms om att paketen låg och väntade på att bli hämtade. Så på med skorna....och ut i bilen och med en rivstart begav jag mig förväntansfull in till byn. Så här glad var jag, när jag  bar in paketen. 
Skulle de motsvara mina förväntningar?? 

En tur på Eilifur blev det även igår, men jag fick klä mig varmt... då det blåste bra. 
Kan du tänka dig att småbjörkarna hade slagit ut med ljusgröna små musöron och ett par bokar hade vecklat ut sina blad..... ja det händer mycket på ett dygn ute i naturen! 
Hästen skötte sig bra hela turen... riktigt duktig har han blivit den lille gossen. 
Lägg märke till hur förstenad han står och lyssnar.... ska jag fly eller?...så går nog hans tankar, det är bara tyglarna som rör sig för vinden!! 


Bakning blev det även igår... frysen är stor, så det behövs många bak... för att fylla den, men det ska jag se till att den blir. 
Jag gjorde en fadäs, när jag gjorde köttbullar istället för att krydda med pepparn i smeten, tog jag fel och det blev kardemumma.... men som tur var kunde jag rädda en del av köttbullssmeten. 
Så går det, när jag har för många järn i elden.... d.v.s bakar, koker lingonsylt och gör köttbullar allt samtidigt!! 

Vad där var i paketen??, det får du se imorgon, när jag har packat upp dom.... om Du har vägarna förbi och tittar in igen. 
Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: