Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 13 april 2015

Auktion!!

Lördagens secondhands shopping, kammade noll!... inget som jag fastnade för.... så det blev en billig runda!! 
Men det fick jag ju kompensera igår ..... på auktion!!  Antika kragar,
åtta nattmössor med knypplad spets.... länge sedan någon använde sådana, ska kanske pröva och se om man sover bättre.... tror nog inte det....men det hade säkert klätt mig, tror du inte det? Ett par benvita spetshandskar från början av 1900-talet fick jag även på auktionen....och en vit skir spetsduk så visst gav auktionen utdelning. Som du kanske tidigare har läst här på bloggen, så håller jag på med att samla på mig gamla /antika klädesplagg, en del av dem ska få sin plats i mitt gamla drängaskåp!! 




Idag är det åter tid för att jobba, frihetens timma är slagen för frun här på Liljegården. 
Kanske det blir en ridtur när jag åter kommer hem, allt beroende på vad det är för väder. 
Nu på morgonen har vi minusgrader och snö, i lördags var det sommar värme..... det heter inte april väder, utan anledning!!! 


Annars får jag vila den ädlare delen,då jag har ridit under alla mina fyra fridagar. 

Kul att Du besökte mig, så här en måndagmorgon! Kram Ingela 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: