Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 29 april 2015

Aktiv tisdag!

Började att slipa skåpet, som jag började på i måndags, så nu är det färdigt, när jag tittade på mina fingrar.... så hade även de  fått en  omgång av sandpappret !! 
Så när jag äntligen var färdig, gav jag mig ut på en ridtur... vilken var helt underbar, fågelkvitter och nyutslagna bokträd, kan det vara bättre???...nej!!! 
När jag åter var hemma fick jag ett telefonsamtal, det var min dotter som berättade att deras frysbox hade pajat. 
Så svärsonen kom hit med allt från  frysen .... som tur var så kunde vi få plats med det mesta,men alla bär gick inte i.  Vad gör man av dom?.... synd att kasta, så hela eftermiddagen gick åt till att sylta och safta.... detta samtidigt som jag hade bakning på gång, denna gång så hade jag så klart  dubblat receptet!!!
Det var hektiskt i köket, men jag klarade det..... men det var inte detta jag hade tänkt mig att tillbringa en hel eftermiddag med.....

Erkänner att jag var rätt så trött mot kvällningen, så då tog jag hundarna och gick ut en tur i skogen. 
Här hämtade jag ny energi... kunde räkna till fem koltraster som satt högt uppe i grantopparna och  de avlöste varanndra med dess sång ..... rena rama fågelkören, underbart för själen.
Så blev det åter kväll, trodde att jag skulle ha hunnit med att måla.... men det får jag ta tag i idag. 
Roligt att Du tittade in här till mig idag! 
Kram Ingela 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: