Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 12 april 2015

En dag på gården

Lantlivet är bra härligt ändå, men inget latmansjobb.... många tunga lyft, men jag skulle inte vilja byta ut det mot något annat liv!  Älskar friheten, naturen, djuren och all frisk luft som följer med Lantlivet. 



Nu är det tid att hugga ved, för kommande vinter.... detta är min mans jobb. 

Idag är det min sista fridag och den tänker jag spendera tillsammans med min dotter på hästryggen. Jag har utnyttjat det fina vädret som vi har haft med mycket frisk luft och många ridturer. 


Nu på morgonen fick jag syn på att sädesärlorna var komna, då dyker säkert ladusvalorna upp vilken dag som helst..... då är sommaren snart i antågande. 
Vad jag älskar de ljusa kvällarna,  så underbart..... de behövs verkligen nu efter de mörka vintermånaderna som vi har haft.
Jag skulle däremot inte vilja byta ut, våra fyra skiftande årstider.... det gör att man längtar, om jag ska välja någon favorit så blir det våren! 
Nu får vi njuta av dagen, för den kommer aldrig åter! Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: