Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 28 april 2015

Gårdagen flög iväg!!

Gårdagen försvann i en ryslig fart, det är väl alltid så när man är fri!! 
Jag slippade av ett skåp och det känns idag i armarna.... men det är bara till att bita ihop och fortsätta, så att jag blir klar. 
Var iväg och hämtade en rundbal hö, men snart ska jag släppa fåren på sommarbetet.... de går ännu i vinterhagen. De ska först bli klippta innan de släpps ut, fårklipparen kommer hit på lördag och fixar det.....sedan får de vara inne i ett par dagar innan de flyttar ut till sin sommarbostad
Knäckkakorna jag bakade igår var supergoda, så de kommer jag till att baka fler gånger.... alltid roligt med något nytt recept. 
                      
Jag är glad för att jag inte dubblade receptet, för då hade jag bakat ännu ha ! ha!....men ibland väljer jag rätt, även om det inte sker så ofta, att jag väljer att enbart baka en sats.... alltså följa receptet!! 
Tusen tack Katarina, för ett gott recept!!... mannen lyckades med konststycket att svälja ner sex stycken i ett svep.... så jag kan väl lugnt säga att de var försvinnande goda!! 
Ja så gick gårdagen  hos oss här på Liljegården, alltså även den gick försvinnande fort och så var det åter kväll. 

Tack för ditt besök, Du önskas en bra dag kram Ingela 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: