Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 6 april 2015

Vardag oavsett

om det är helg....här på gården, det har även varit arbete för mig i påsk....men idag håller jag lite helg, då jag har en fridag! 
Vardag och helg här på gården innehåller samma sysslor varje dag, då det gäller djuren..... mockning, utfodring, åtskilliga liter/vattenhämtning och ryktning!! 
Hade varit bra om jag hade haft någon hästintresserad tjej till hjälp, med mockning, ryktning och allt som tillhör hästhållningen..... här några dagar i veckan..... lönen för hjälpen hade blivit ridning. 
Men idag växer inte sådana på träd...... när jag började med mitt hästintresse,då tillbringade jag min fritid i stallet...  ryktade och pysslade om hästarna, red gjorde jag en gång i veckan.... det ser ut att  till, att vara andra tider, nu är det mest ridning som lockar, inte allt runtomkring hästen. 

Liten som stor dyker ner i sin hink... då frukosten serveras! 

 
Nu får vi njuta av dagen, imorgon är det åter arbete!
Kul med ditt besök hos mig här på gården idag! Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: