Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 25 april 2015

Så var det helg...

......vilket betyder att jag har en arbetshelg framför mig.... vilket också är trevligt. 
Arbetet här hemma är som alla andra dagar, när det gäller alla djuren... som ska skötas om även om jag ska iväg och jobba. Men någon ridning blir det inte i helgen. 

Paketen som jag var så spänd på att få öppna..... motsvarade mina förväntningar, så jag blev nöjd!! 
En fin fransk väst ifrån förra sekelskiftet hänger nu här på väggen.... konstigt för min man har ännu inte lagt märke till den, när så sker, blir det väl den sedvanliga kommentaren "vad är det för mög, som du nu har köpt?" 
Tids nog så upptäcker han den!!... varför väcka den björn som sover?? 

Paket nummer två, var ett par nya skor till mig...hi,hi!! ... ett par snörkänger även de ifrån förra seklet, de hade ropats in på en auktion i början av 60-talet och hade tillhört dottern på Göthlinska gården i Nora, som idag är museum. Det är roligt när man kan få lite historia om tingen som man köper! 
             
                 
En stor vit pläd som är handstickad i ett fantastiskt mönster, vilket arbete!!!... inget som man kan göra i en handvändning.... otroligt fint arbete!! 
Den blir skön att svepa in sig i, under vinterkvällarna här vid brasan. 
           
Den som har gjort detta otroligt fina handarbete, hade gråtit om hon hade fått reda på vad jag gav för den. 

Ett par mindre koffertar blev det också, så nu återstår det att se var jag ska placera dom! 

Så nu är det upp till dig att avgöra, om jag har gjort fynd eller du tycker samma som mannen min. 
Huvudsaken är att jag är nöjd, vilket jag är.... och som du säkert redan har förstått!
Nu önskar jag Dig en riktigt fin lördag och jag tackar för ditt besök hos mig idag!  Kram Ingela 

1 kommentar:

  1. Halloj Ingela! Vilka fina saker du köpt :-) ja du min "gubbe" är likadan, ser oftast inte att jag ändrat/köpt ngt - hihihi! Det är väl det vi kallar manligt!!
    Apropå bilderna så har jag oftast stor el extra stor….o peppar peppar d funkar just nu….
    Ha en underbar o fin söndag, trots regnet…. Kramiz Lotta

    SvaraRadera

Kommentar: