Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 17 april 2015

April med stort A!!!

Hemkommen från arbetet och ska njuta av solen.... trodde jag!!... regn, hagel och någon liten ynka solstråle som försöker lysa upp tillvaron. 
Men jag ska inte gnälla, för det är så här..... när månaden heter April!!
Där inne ligger något på bordet, som gör att plötsligt tillvaron blir ljus........mina efterlängtade paket är komna. 
Tänk tre stycken paket, som ska packas upp..... känns lite som julafton, då jag andäktigt börjar veckla upp pappret på den första. 
åtta stycken antika nattmössor, med de mest ljuvligaste spetsar.... kan knappast bli bättre!!!.... i nästa paket ett par handskar från tidiga 1900-talet.... dessa i oanvänt skick och till sist en skir duk i spets!! 
Så nu är mitt skåp snart fyllt, då blir det till att finna på något nytt projekt.... vad det blir, vet inte jag!! 

Solen överraskade mig, med sina strålar in i rummet och då gällde det att ta tillvara på dessa guldkorn.... så jag tar hundarna och ger mig ut. 
Plockar lite vitsippor till att pryda köksbordet med, ack vilken underbar lite blomma den är! 
                       
Nu närmar sig så sakteliga kvällen, så då är det åter tid för utfodringen av alla djuren här på gården. 
Sedan lär det bli lite soffhäng, med läsning och kanske några nya idéer dyker upp i mitt huvud.... ja, vi får väl se! 

                       
Nu får Du ha en mysig fredags kväll och det är kul om just Du tittar in igen hos mig här på Liljegården imorgon. Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: