Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 21 april 2015

DRÖMMA har man lov till!!

Gryningsljus här över gården, när jag beger mig ut för att fodra våra djur, härligt med tystnaden  så här på morgonen.... det ända som bryter tystnaden är en koltrast som bjuder på en morgonkonsert. 
Det dröjer inte länge förrän solen gör entré... åter en dag med strålande sol, det tackar jag för! 

Sitter vid frukostbordet och läser morgontidningen, en extra bilaga trillar ut..... innehållet i den, är allt vad trädgårdsnörden kan tänka sig. 
Drömmer mig bort bland bärbuskar och en trädgård i vitt.... tänk om man hade haft tid att fördjupa sig i den världen! Men vi gör alla våra val och jag har valt djuren...... men att drömma kan jag alltid!! 

Det jag kallar trädgård här, har ju något av den vita trädgården.... en matta av vitsippor och snart blommar hägen och den är ju också i vitt. Jag får vara glad för det lilla. 
Knopparna i häggen sväller för varje dag.... så snart sprider den en ljuvlig doft och blir till en kaskad i vitt!! 


Åter en arbetsdag väntar, sedan får jag väl ta mig i kragen, när jag kommer hem och ta itu med städningen.
Kanske, kanske att jag ändå hinner med en ridtur!!.... får väl se hur det blir med det. 
Roligt att Du besökte mig här idag på gården och Du ska alltid känna Dig välkommen. Kram Ingela 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: