Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 16 april 2015

Oj!! vad alla väntade på mig!!... ikväll.

Hemkommen.... fåren hälsar mig välkommen hem, genom sitt bää!!..bää!!,tror förstås att de ser mig mera som en foderauttomat,om jag ska vara ärlig och det är jag... men jag kan ju alltid önska att det var det först nämnda!! 
Nåja, hundarna kommer iallafall att rusa mig till mötes när jag öppnar ytterdörren..... trodde jag, Winston ligger innanför dörren och gittar inte resa sig och de två andra ligger i sina korgar... men lyfter huvudet för att konstatera.... jaha!! har du kommit hem, för att sedan sova vidare. 

Mannen min sitter och har full koncentration på något tv program ..... men jag får iallafall fall ett hej, innan han åter riktar blicken mot rutan. 
Jag går ut igen för att vissla in hästarna..... men jag kan vissla mig blå i huvudet, för inte vill där komma några hästar.... så de får sin vilja igenom och får vara ute i natt!! 
Så jag går åter in och sättet mig för att varva ner innan sängen kallar... ny arbetsdag väntar imorgonbitti!! 
                        
Nu säger jag godnatt till Dig och Du är välkommen hit till mig igen imorgon. Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: