Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 31 december 2016

JAG ÖNSKAR ER ALLA ETT GOTT SLUT PÅ ÅRET OCH ETT GOTT NYTT ÅR 2017

Mannen gav sig iväg på jakt här på förmiddagen och jag åkte in till byn för att köpa det sista inför nyårs kvällen. På vägen hem igen, höll jag på att få ett rådjur på kylaren......jag skulle kanske inte ha tvär bromsat, för något rådjur hade det inte blivit under mannens jakt tur.
Jag har som vanligt fixat ute i stallet, för det ska göras oavsett vad det är för en dag på året, det kallas "Lantliv!" mina vänner De sista granbarren här inne har också städats bort tror jag, men jag brukar kunna finna ett och annat barr långt in på det nya året.
 Ja så har vi årets sista dag här och ett nytt år nalkas och det måste firas. Vi väljer att fira in det nya året här hemma hos djuren, bara mannen och jag.....lugnt och skönt.



Jag har brutit linneservetter som jag har dukat med, för även om det bara är vi två så ska det vara lite festligt, med både hattar, glitter och skratt......för här ska inget fattas!







Några kronjuveler är det inte som jag ska hänga på mig, det går precis lika bra med strass för min del för jag är inte så noga och mannen ser inte någon skillnad om han ens märker min grannlåt som hänger runt halsen och dinglar i öronen.

Sedan ska jag klä mig lite fint i klänning ,dagen till ära. Här har vi ingen kock som lagar vår nyårs meny, den får vi allt fixa själva...men det gör jag så gärna, för det är kul att stå vid spisen och trolla fram något gott! Jag ska bjuda oss på en tre rätters meny, så att vi blir mätta och goa, sedan ska vi bara njuta av årets sista timmar. 



Någon skumpa att skåla in det nya året med blir det inte, för det är inget som vi gillar, men det finns ju så mycket annat att skåla i...eller hur??
Kalla oss mossiga, för några nyårs smällare blir det inte heller här, för vi tänker på alla djuren.....så det får bli på sin höjd ett tomte bloss istället, som vi kan stå här ute och vifta med och hoppas på att ingen ser oss! hi,hi!!!!!!!

Vi här på gården önskar Dig ett gott slut på det gamla året och ett riktigt Gott Nytt År!!
Kram /Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: