Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 21 december 2016

ÖNSKAR MIG ETT VITT LANDSKAP ⛄ I MITT PAKET

Tänk om jag hade fått vakna till ett vitt landskap, för inte kan jag kalla detta grå vädret för vinter.....nu kan någon säkert tänka "vad hon är gnällig!" jag håller med dig, men jag blir så mycket piggare, när det är ljust vilket det blir här på landet... när vi har snö.





Som du säkert förstår är inte bilderna tagna idag, men det är så här jag vill ha vintern. 
I morgon går solen ner en minut senare på kvällen, så vi går ju faktiskt mot ljusare tider.
Hästarna ser inte ut till att bry sig, även om de också gillar när det är snö, då de kan rulla sig vita som snögubbar.....men de tycks lika gärna rulla runt i lera!




Jag har fixat lite här inne idag, inför morgondagens middag då huset här blir fullt.....
Fika mellan varven och en smörgås med julskinka slinker ner, medan brasan sprakar och ljusen brinner.....så vad gör det att dagen där ute är grå?








Kraaam/Ingela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: