Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 19 december 2016

NU HAR VI DISCO HÄR PÅ LILJEGÅRDEN

Igår skulle granen in och i år hade jag köpt en ny julgrans slinga med hundranittiotvå små ljus, så att granen som mannen här i huset hade  hämtat, skulle bli fin.
Det var inte det lättaste att få satt i ljusslingan, då alla ljusen var ihop tvinnade, där tryter det för min del när det gäller tålamodet.....så mannen blev satt i arbete med att reda ut härvan, vilket tog en timmes tid!!
Äntligen så fick granen sina ljus och allt var frid och fröjd och med spänning kopplade jag på strömmen, så vackert det blev .....ända tills att ljusen började blinka, som om jag vore på det värsta discot ....det blir inte alltid som man har tänkt sig!!
Så i år kan vi ha jul disco, här på gården. 


 

Så det fick bli en gran även där uppe i år. Uppe på loftet låg den gamla plastgranen och ljus slingan som troget har hängt med sedan barnen var små....så den bars ner och klädes och blev hur fin som helst. 

Så nu kan jag vila ögonen genom att gå upp på andra våningen och känna julefrid, när jag vill slippa discot där nere.


Men jag har lärt mig en läxa, att alltid läsa på förpackningen innan jag köper något.




Kram/Ingela 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: