Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 26 december 2016

ANNANDAG JUL OCH DAGEN BÖRJAR SÅ SAKTA ATT ÅTERGÅ TILL VARDAG HÄR HOS OSS

Dagen här började lugnt och stilla, för idag hade jag fridag och tänkte ta dagen som den kom....inte lämna gården och lantlivet.



Nu är det slut med glitter och glamour för min del,

men visst är det roligt att klä sig fint ibland men idag var det åter gummistövlarna som gällde..... dessa kontraster gör att man varken tröttnar på det ena eller det andra.


I Leriga hagar och hästar som har rullat runt i dyngan, där kan man inte gå omkring och vara fin, jag lovar dig att händerna inte  heller är så rena, vilket också är en kontrast, då jag i mitt yrke
(vården)ska vara noga med hygienen. Så jag tycker enbart att det är mysigt med lite skit under naglarna, när jag är här hemma och sköter djuren m.m.




Det har varit ett blåsigt väder och det har utlovats storm här ikväll.
Så det gäller att stänga dörrar och fönster, samt ha alla djuren här inne i stallet inför natten.

Jag har städat undan lite av julen här idag, fyra små granar ligger nu ute på gödselstacken, de andra två kanske får ett längre liv, den ena i alla fall för den ska packas ner i sin kartong och åter läggas upp på loftet.



Det känns så skönt att få rensa ut julen, få lite nytt på borden och känna hur vardagen så sakta återkommer. Du tycker kanske att jag har brått?.... men för mig är det tiden före jul som är viktigast.
Sedan gäller det också att utnyttja fridagen, för imorgon kväll är det åter en arbetsdag för mig. 
Julrosorna är fortfarande lika vackra, så de får stå kvar tills att det är tid för tulpaner.

Jag önskar alla mina bloggvänner en god fortsättning.
Ha det gott och var rädda om varandra. Kram/Ingela


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: