Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 20 december 2016

TISDAG MORGON OCH TVÅ MORGONTRÖTTA HUNDAR



Morgonen här var ungefär som vanligt, klockan ringde kvart i fem och två hundar väntade på mig, så de fick komma ut på morgonrundan, för att sedan krypa ner i sina bäddar igen och sova vidare......tänk om en annan också kunde haft gjort det?



Det är inte till att tänka på, när man har djur, så jag fick snällt gå vidare ut i stallet till fåren och hästarna. När jag sedan kom in igen sov hundarna gott i sina bäddar, men då var jag åter pigg och tröttheten var som bortblåst .....frisk luft på morgonen gör susen om man som jag är morgon trött.


Åter hemma efter dagens arbetspass och nu har jag tre fridagar framför mig, men jag lär ha en hel del att göra, då vi ska  hålla julafton här på gården tillsammans med barn och barnbarn på torsdag ....nu hoppas jag bara på att vi slipper drabbas av influensan som har börjat härja här runt omkring.

Jag har fyllt ett par skålar med marknadskaramellerna som jag gjorde häromdagen och ska ge dem till vårdtagarna på två avdelningar, visst är det roligt om man kan glädja någon annan medmänniska.....det behöver inte vara något stort, nog är det härligare att ge, än att få tycker jag.


Jag fick mina paket idag som jag handlade på nätet i söndags, det kan man kalla service. 
Gillar verkligen att handla på nätet och jag tycker att det spännande att packa upp paketen när de kommer. 


Nu är alla klapparna köpta och lagda under granen, så snart kan vi fira jul här på gården. 
Kram /Ingela 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: