Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 10 december 2016

INLÄGG I DEN RÖDA SKALAN


Julmat i alla former och kakor är det nu i alla tidningar som man läser, härliga reportage.....men jag får nästan ångest när jag ser allt som man ska ha för att  det ska bli den där underbara julen, om man nu ska tro på tidningarna?.....vem orkar förresten att äta av allt?, lagom är bäst!

Själv är jag ingen större fantast av julmat, men lite julkakor går alltid hem när vi får oväntat besök.....annars blir det vanlig mat här hos oss.
Vi har ju ätit julmat redan ett par gånger, då vi har varit bjudna på julbord och det räcker för vår del.
När sedan julen är över, då översvämmas vi av bantiningstips i alla tidningar för då skall kilona som vi har lagt på oss bort!! 



På fredagarna försöker jag göra det där lilla extra, med dukningen till middagen. Även om man skulle vara ensam, så kan man duka lite fint till sig själv.....det ska inte så mycket till för att det kommer att kännas extra festligt, en dag i veckan.









Jag har snart skrivit alla julkorten 
och lackat igen kuverten, sedan kan de postas.....skönt att frimärken är självklistande, det var hemskt tidigare då man skulle slicka på frimärkena....väl att utvecklingen går framåt!!







Kram Ingela



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: