Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 15 december 2016

DAGEN KÄNNS ALLDELES FÖR KORT

Vintermörkret gör att jag inte är lika aktiv nu, för om jag först har varit på jobbet halva dagen och sedan  kommer hem då  är det mina dagliga sysslor ute i stallet som ska göras och det tar sin tid.

Sedan dröjer det inte länge förrän mörkret klär in omgivningen i en svart slöja, så någon ridning blir det inte tal om, när jag har arbetat.....det får bli på mina fridagar. Men snart vänder det och vi går mot ljusare tider.....men det är nog meningen, att man ska ta det lilla lugna under vintermörkret och på så vis ladda sina batterier.
Men det kommer snart en tid då jag har hela dagen till mitt förfogande, men ännu är jag inte där... då jag ska sitta på en parkbänk och mata fåglarna hi,hi!....tror du på det? mata fåglarna kommer jag att göra, men inte ifrån någon parkbänk.

En av hästarna här, har redan börjat att fälla sin vinterpäls och penseerna har själv sått sig och blommar nu för fullt, återstår att se hur de klarar sig i kylan som är nu... - 11 grader nu på morgonen, det känns som om världen är upp och ner, med tanke på att vi befinner oss i mitten av December!


Jag trodde i min enfald att jag skulle fritera struvor igår kväll, men så blev det nu inte, ska jag vara ärlig ......så orkade jag inte, då jag hade så förbaskat ont i ena handen efter ridningen häromdagen, då jag fick hålla igen på hästen, för allt vad jag var värd.....men det är säkert bättre till ikväll och då ska här friteras struvor för kung och fosterland!!!
Jag har även lovat min andra dotter struvor till jul, här görs ingen skillnad på döttrarna.




Men igår gjorde jag bara det allra nödvändigaste och satt sedan i stort sett ner på rumpan under nästan hela kvällen. 




Kram /Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: