Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 8 december 2016

STÖVLAR OCH FESTKLÄDER!




Även om jag älskar lantlivet och att gå omkring i stallkläderna, så är det roligt att hoppa ur stövlarna då och då!!

Det var första gången som jag har varit bjuden på
" Nobelfest", så jag har varken tiara eller diamanter att hänga på mig. Jag kunde förstås tänkt på detta innan och lånat av en som har massor av just glitter och glamour.....men jag  får gå i vad jag har och vara nöjd med det.

Så hade jag äntligen bestämt mig för vad jag skulle ha på mig, samma visa varje gång.....man provar och provar, men till slut blir det i regel det första som man väljer.....är det inte så? jag tror inte att jag är ensam om detta, eller hur???

Så var jag klar för att gå på festen. 
Det var härligt att se hur fina alla våra vårdtagare var, nyfriserade och upp klädda i festkläder.
Kungaparet (områdescheferna) öppnade festen, det minglades och drillflickorna underhöll. 




Det finns bara ett ord till alla som har gjort detta möjligt......ni har varit "FANTASTISKA!!" 







Det blev verkligen en guldkant på tillvaron för våra kära vårdtagare och även för personalen. 



Så kvällen har verkligen varit lyckad. 
Festligheterna slut, hemma igen på gården och åter på med stallkläderna, hästarna och fåren ska hämtas in och utfodras. 
Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: