Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 8 december 2016

EN LITEN SKARA IGÅR, DESSTU FLER IDAG!

Plockade fram senapskulan och skålen som det har malts senap i, så länge jag kan minnas, nu är det jag som maler senapsfrö. 
Igår skulle här serveras kokt torsk och senapssås 



Jag malde senapsfrö så att tårarna rann, men det var det värt, för nymald senap ska det vara..... starkt och gott!! 






Vi var ingen stor skala som samlades här, vi och  en av döttrarna och svärsonen, det blir så ibland men huvudsaken är att vi har trevligt och det hade vi.


Det blev åter gräddat en saffranspannkaka och av den blev det inte mycket kvar......så det var tur att vi inte var flera hi,hi!!.... den om något är så försvinnande gott!
Receptet som jag gjorde min pannkaka efter, har jag tidigare lagt ut här under ett inlägg med rubriken "Saffran och Julkärve" om du skulle vilja prova?.....jag tror inte att du ångrar dig!!

På tal om Nobelfesten som jag ska gå på idag, det blir ingen långklänning för min del.....hittade inget som jag gillade i butikerna, så jag tar vad jag haver.....den svarta blåsan får duga!!

Kram Ingela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: