Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 15 december 2016

YES!...... 11 MINUS GRADER I MORSE!!

Vilken morgon det var -11grader och rimfrost som glittrade på all växtlighet, så vackert. 

 Bilderna är tagna på eftermiddagen då 
det fortfarande var rimfrost kvar.




Penséerna jag berättade om igår, såg inte så glada  ut idag, men de kanske piggnar till om det blir plusgrader. 

 Nu hoppas jag bara på lite snö här också,för då skulle julen bli så där underbar och mysig! 




Men meteorologerna visar på mildare väder igen...... så det där med snö förblir nog bara ett önsketänkande.

Vi har ännu inte tagit in vår gran, men kanske det blir till helgen. Jag har laddat upp med julgransljus till mina gamla ljushållare, som jag köpte för en del år sedan, tjugo stycken för en tia.
Men jag har dom inte i granen som de egentligen är ämnade till, jag klämmer istället fast en ljushållare på varje tallrik när jag dukar och när gästerna kommer tänder jag alla ljusen.






Det finns många ställen att klämma fast dom på, det blir mysigt på ett våningsfat med frukt eller godis, så finner du ljushållare i någon secondhand eller någon annanstans.....så köp dom!  



Kram/Ingela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: