Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 27 december 2016

STORMEN GJORDE OSS STRÖMLÖSA!

URD stormen tog strömmen för oss, både i natt och på morgonen. 
En strålande sol lyste upp här så vi behövde inte sitta i mörker vid frukostbordet. Det blåste fortfarande så pass mycket, att hästarna fick serverat sin frukost inne i sina boxar.

När vi åter blev med ström, då blev det fart på frun här, med att fylla alla vattenbaljor till bredden hos djuren, det blev åtskilliga liter att kånka omkring med ..... för ingen ström, inget vatten och vem vet om strömmen försvinner igen??..... så det gäller att vara rustad! 






Advents stjärnorna och julgransljusen såg inte mycket ut för världen där de hängde utan ljus. 
Vilken lyx det blev, då elen kom tillbaks, det är egentligen inte klokt vad samhället är beroende av el..... så gott som allt, nog är det skrämmande. 



Även om det fortfarande blåser, så har jag vistats ute det mesta av förmiddagstimmarna, det gäller att ta till vara soltimmarna, vilka vi inte är bortskämda med. 
Penséerna står fortfarande i blom och hör o häpna, de sätter även nya knoppar och detta ska kallas vinter! 



Det är inte bara jag som har varit ute och tagit vara på solstrålarna, hundarna har haft mycket bus ute i hagarna med varandra. 




Du får fortsätta att njuta av dagen, jag ska fortsätta min dag inne i byn på mitt jobb. 
Kram /Ingela 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: