Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 19 december 2016

LAMNING I MARS MÅNAD

Har slagit in ett par julklappar, så nu är det bara ett par till som jag väntar på ska komma med posten, sedan är det klart och det känns rätt skönt.

Jag har även tagit itu med något annat än det som hör julen till, ikväll gick jag igenom när de olika tackorna hade blivit betäckta av vår bagge Ulle....om han nu har skött sig som vi hoppas på, då blir det i så fall  lamning här i mars månad. Det passar oss perfekt, att de små kan få vara inne den första tiden innan de släpps ut på betet.


"Men vi ska inte ropa hej förrän att vi är över bäcken!"...det blir kanske inga lamm!

Jag får se till att ha råmjölksersättning hemma ifall de skulle bli något flasklamm, vilket jag inte hoppas på, då det är rätt så arbetsamt.....men jag måste vara förberedd på allt.

Lille Lasse dig behöver jag inte bekymra mig om, där är jag helt säker på att det inga lamm blir.

Kram/Ingela



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: