Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 11 december 2016

NU ÄR TREDJE LJUSET I ADVENT TÄNT HÄR HOS OSS


Söndag och tredje advent, vaknade till ett grådisigt väder.....men vad gjorde det?
Djuren fodrades, sedan blev det adventsfrukost för gårdsfolket och så blev tredje ljuset tänt på det gamla knäckebrödsfatet.


Sedan såg jag till att stallsysslorna klarades av, innan jag skulle ge mig ut på en av hästarna.
Plötsligt dyker det upp en liten kille vid namnet "Lasse", när jag går och mockar....han har sin husse med i haserna, för han går inte många steg utan honom....mig struntar han fullständigt i.



Han måste undersöka om det fanns något ätbart som var glömt av hästarna  i deras boxar, innan han gav sig ut igen....efter husse sin.




Jag hämtade in Pjakkur och sadlade honom.

Vad jag älskar den hästen, både att rida och handskas med, snällare häst finns inte och han är ett riktigt energi knippe att rida.

Det blev en underbar ridtur trots det gråa vädret och fastän att vi inte har någon snö här, så fick jag feeling av jul frid, när vi red förbi stugor i skogen som hade adventsljusen tända i fönstren....känner en värme sprida sig i kroppen, för nog är väl detta mysigt!

Jag tänder åter tredje ljuset och snart har vi åter kväll här på Liljegården.

Kram/Ingela


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: