Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 7 december 2016

ASKUNGEN OCH JAG!


Varför är jag ingen hamster? Imorgon ska jag tillsammans våra kära vårdtagare gå på "NOBEL FESTEN!" Ja, jag vet att det inte är den tionde december imorgon,men vi ska ha en alldeles egen fest.
Tillbaka till det där med hamster, jag är ibland lite för kvick att slänga saker och ting, så det är bara galgen som finns kvar, festblåsan är som så mycket annat, ett minne blott!!
Nobelfest då ska ju festblåsorna luftas, men vad ska jag ta på mig?.....det får kanske bli en tur in till secondhand butiken i byn och vem vet?....kanske min festblåsa har fått nytt liv och hänger där. 



Känner med hur " askungen" kände sig då hon var bjuden till balen på slottet......men du det ordnade ju sig för henne, så det gör det alldeles säkert för mig också, även om det inte blir lång klänning.


Kram ifrån en som kanske hade passat bättre på kuskbocken /Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: