Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 1 januari 2016

MORGON 1JANUARI 2016


Nog var det lite segt att stiga upp klockan halv fem, på årets första dag!
Gick en tur med hundarna i morgonmörkret, bara vi och nattugglorna som var vakna.... deras hoande läte hördes inifrån skogen. 

Jag är hel nöjd med mitt köp av ny kaffebryggare, som jag programmerar på kvällen och när jag kommer in ifrån stallet på morgonen..... så är kaffet klart!! 

Tänk att hästarna låg och sov, när jag kom ut i stallet.... de var också trötta precis som jag var, när klockan ringde ...... undrar om de har haft partaj i stallet inatt?.. hi,hi!!

Så har den nya årskalendern plockats fram.... tänk "ett helt orört år framför oss"....jag slår hål på det, då jag gör den första anteckningen "arbeta".

Så var det dags att se sanningen i vitögat och ge mig av...... 

Om det hade varit juldagsmorgon hade denna bilden passat bättre..... du ser väl stjärnan uppe i högra hörnet?..... eller?... det är kanske bara en hägring! 

När jag åter var hemma, så var det de vanliga sysslorna som väntade. 

Den friska luften, gjorde underverk på en annars trött liten människa.... så nu åkte granen sin väg och samma väg åkte allt annat jul haloj!!


Allt nerpackat......... underbar känsla,när allt återgår till det vanliga.... eller hur?? 


Så nu är det tid för lite mat, några räkmackor.... innan hästarna ska släppas in.... sedan blir det soffhäng, efter en lång dag. 

Ska väl orka med lite läsning, 

innan det är tid för John Blund..... det kommer åter en arbetsdag imorgon. Ha det gott! 
Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: