Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 7 januari 2016

ALLT FÖR FÅGLARNA

Såg nu ikväll, att jag glömt ta bort dörrkransarna på både stalldörrarna och på vår ytterdörr. 
Brukar man inte säga, att det betyder tur om man glömt något?... och isåfall ska man låta det sitta kvar..... jag har inte den blekaste aning. Men låta det sitta kvar.... jag tror inte det. 
Kanske de på stalldörrarna, ändå får sitta kvar... tills att äpplena är uppätna..... allt för fåglarnas skull.
Jag trodde att hästarna skulle vara vita som snögubbar när jag tog in dom ikväll ...... men där trodde jag fel! 

Sitter en stund och pluggar bländare och slutare, mycket att lära, när det gäller fotografering. 
Jag kunde tagit en kurs, men jag är av den typen.... att jag ska klara det själv...... läsa kontra pröva mig fram är min egen lilla kurs i fotografins värld!
Har jag kunnat sätta upp vävar, varpat, vävt , karda, spinna m.m. genom att läsa mig till det......så ska jag väl också klara detta, envis som jag är. 
Hitintills har jag tagit mina bilder med mobilen, men nu jäklar ska jag snart även kunna använda systemkameran som har legat på en hylla isådär ett års tid. Nu är den åtminstone av dammad, alltid en början. 
Kram och godnatt Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: