Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 25 januari 2016

MÅNDAG

Måndag och jag sitter vid frukostbordet med en god kopp kaffe, nu har vi en hel ny vecka framför oss..... visst är det en härlig känsla? 
 

Oj!..då, växterna ser inte glada ut, där de står och tittar surt på mig. Jag har helt glömt att vattna dom under hela förra veckan, men du butikerna har nya växter..... men ingen liten Lasse!! 

Det fick allt bli lite förnyelse av blommor och lite annat, när jag var en tur in till byn. 


Tråkigt att snön töar bort, den kunde gott legat kvar lite längre.... men såå är det här i Skåne. 
Något positivt med att snön smälter undan är att hästarna har lite att göra, då gräset åter visar sig. 
De blev rastlösa då markerna var täckta av snö. 
 Gick ut en tur till hästarna, men usch!... så blött!! 




Nu har vi haft köpebröd under veckan som har gått, men idag fick det allt bli brödbak.
Provade på ett nytt recept,vad sägs om "Gotländska knutar". visst låter det gott? 


Lite uppdatering av lille Lasse. 
Då hans syster ute i stallet har börjat så smått att smaka på höet, tog jag in lite hö till Lasse och stoppade ett par små strå i munnen på honom....... tviiii tycktes han och spottade ut det " du jag är väl inget får "
Så man kan väl säga att han är en varg utklädd i fårkläder!! hi,hi!!
Ja, hur ska det gå den dagen han skall ut till fåren???? 
Vi tar ut honom på gräset då han har sovit och han både kissar och gör stort varje gång..... så jag undrar "är han ett lamm eller en hundvalp?" 


Nu sover han och drömmer söta drömmar och med det säger både Lasse och jag Godnatt och sov gått. 

Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: