Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 2 januari 2016

8 MINUTER

Lördagen har försvunnit innan jag visste ordet av det..... inga händelser här, förutom de vanliga här hemma och sedan på jobbet. 
Mannen har varit och hämtat hem en storbal hö till mig, medans jag jobbade. 

Jag hoppades på att jag skulle kunna ta lite skott i år också av mina gamla pelargoner....
 
.....men när jag kollade på dom ute i förrådet,kunde jag konstatera att de ser inte ut till att må så bra!! 
Men blomsterhandlaren ska också överleva.
Man vill förnya krukväxterna, nu när det går mot ljusare tider, tänk!!.... dagen har ökat med 8 minuter..... inte illa. 
Men termometer visar minus sex grader och det blåser kalla vindar,så det känns lite avlägset.... det där med pelargoner. 
Men drömma kan man väl få göra? 
Här kommer några bilder ifrån  min drömvärld, medans blåsten viner utanför husknuten. 


Jag vaknade ur drömmarnas värld, då jag gick ut för att släcka ute i stallen...... brrr!!! 
Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: