Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 6 januari 2016

OVÄNTAT BESÖK!

Här gällde det att klä sig varmt, då termometern visade minus tolv grader. 

Härligt, men lite jobbigt för vattnet fryser hos djuren, så det blir extra motion..... då jag springer i skytteltrafik med varmt vatten. 

Idag så kom mitt paket, som jag har väntat på, så du kan tro att jag skrapade isen på bilrutorna, i en rasande fart.....för att sedan köra in till Ica, var så nyfiken på paketets innehåll.

Oh, helnöjd med objektivet blev jag. 
Hade veckan innan betalt en vara, som sedan  inte visade sig vara varan som hade visats med bild. ....Ungefär som att sätta in en bild på en splitter ny Mercedes och sedan leverera en cykel. Men jag har efter många om och men, fått tillbaks pengarna.... så jag var därför lite brydd, då objektivet kostade så mycket mera...än de sexhundra kronorna. 

Ett oväntat besök fick jag, då dottern kom gåendes hit ifrån byn... roligt. 
Sällskap till fikat fick jag, då mannen är i skogen och hämtar hem virke. 

Hero tror att han är en liten knähund, då han hoppar upp i knäet på Lotte..... inte är han precis lätt i heller. 
PS. Det är Lotte längst bak och Hero främst.....ifall du nu skulle undra hi,hi! DS.
Sedan promenerade Lotte, åter de fyra kilometerna hem och jag tog itu med stallsysslorna  här hemma. 

Ska jag ska jag inte,ge mig ut på hästryggen..... det frågade jag mig, då temperaturen låg på tio grader. 
Det blev en tur, efter mycket velande..... men kallt var det.......


........men härligt, solen började dala så kylan började åter tillta. 

Så färden gick åter hemåt..... turen blev ingen långtur på ett par tre timmar, det var det alldeles för kallt för. 
Kram Ingela 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: