Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 26 januari 2016

SOL!!!

Fantastiskt solen lyser in genom köksfönstret och snön är som gott borta. Man kan inte lita på dom där meteorologerna och det är ju bra ibland, de lovade grått och åter grått idag..... men se där hade de fel! 

Så nu har landskapet intagit den gröna färgskalan, till glädje för både tama och vilda djur. 

På tal om matbrödet som jag bakade igår, vill jag bara berätta att det var jätte gott och enkelt att baka. Om du skulle vilja prova? så har du receptet här. 
Det kommer att bakas fler gånger här på Liljegården. 

Vi ska sammanföra tackan och hennes två lamm med de övriga fåren, innan jag sticker till jobbet. 
Baggen Ulle och ett bagglamm,går nu i egen box med möjlighet att gå ut. 
Lasse slutar inte att förvåna oss, nu gör han sina behov på en tidning eller utomhus...... tycker att det är fantastiskt. Så jag ställer mig frågan "är han ändå inte en hundvalp i lammkläder"  hi hi!!

Du får ha en fortsatt bra tisdag, för det ska jag ha på mitt jobb. 
Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: