Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 7 januari 2016

ÄNTLIGEN..... kom det!!

Tack Lena, för att du skickade upp snövädret till oss här i norra delarna av Skåne!! 

Härligt när landskapets klädsel börjar gå i den vita skalan hi,hi!! passar mig. 
Det ska tydligen falla snö resten av veckan..... I love it!! 
Hästarna har möjlighet att gå in i ligghallen...... men tror inte att de gör det...... gillar nog också snön. 

Det lär bli fem snögubbar, som ska in i stallet ikväll, då jag kommer hem. 
Hade det inte varit för att jag ska jobba, då hade jag tagit vara på dagen genom utevistelse...... men, men, det kommer fler dagar!! 
Sitter för tillfället och slötittar i en tidning...... vilka underbara buketter med ranunkler i pastellfärger, den som hade haft en sådan här på bordet. 


Vad hör till, då man sitter uppkrupen i soffan och väntar på att det ska bli tid att ge sig iväg och tjäna pengar...... Jo, praliner, så klart!! 
Jag trodde att jag hade fått nog av choklad under julen, men när man snubblar över chokladkartonger som säljs billigt.... sväljer jag betet och tycker att jag gjort ett kap!! Jag undrar jag, vem som gjorde kapet, jag eller butiken??..... kan bara konstatera att det var gott!! 
Ha det gott och tag vara på dagen, för den kommer aldrig åter. 
Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: