Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 15 januari 2016

NERSTÅNGAD AV ULLE!!

När mannen gick in imorse hos fåren, för att utfodra dom, hade baggen Ulle tagit sats och stångat honom så illa att han blev golvad och höll på att tuppa av. 
Ja, baggar ska man aldrig lita på, hur snälla de än verkar. 
Det hela slutade med att mannen här, har reellt ont i benet. 
Så nu är det väl slut med hjälp av honom med fåren......kan jag tänka mig. 
Här är den stångande baggen (den mörk gråa) 

Han gillar att jag kelar med honom, men jag måste vara observant.... för han är en bagge, det får man inte glömma. 
Dagen började med - 12 grader och man kunde ana att dagen skulle bli underbar, solen kunde skymtas mellan molnen på morgonhimmlen. 
Fåren gillar kylan, precis som jag. 

Mycket riktigt, så kom solen till att lysa ifrån en blå himmel..... inget som vi har varit bortskämda med den sista tiden. 



Så mockningen och städningen gick i en rasande fart, för dagen måste utnyttjas och det blev den också. 
Underbara turer med både dotterns hund och egna. 





Så var det åter dags för ännu en tur, nu med de egna hundarna. 





Tulpanens dag, här njuter vi av denna härliga blomma mer än idag. 

Kväll nu här på Liljegården, så nu tar vi det lugnt och laddar för morgondagen. 
Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: