Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 31 januari 2016

LÖRDAG /SÖNDAG

Lördagen gick i den grå skalan, lite deppigt varför???..... kanske berodde det på att det kändes som om det vore söndag, vad vet jag??  Jag har i alla tider avskytt söndagar..... men nu var det ju inte söndag. 
Dottern kom hit och skulle hjälpa till med mockningen, men jag hade avklarat detta innan...... tyckte att det kunde vara roligare med en pratstund och det blev det. 
Sedan var jag illa tvungen att köra in till byn, så att kylskåpet kunde fyllas på här hemma .... så det blev köpt både det ena och det andra och det lättade upp tillvaron. 
Passade även på att besöka dottern när jag var inne i byn. 


Ja idag är det söndag och jag väntar besök på förmiddagen, alltid lika trevligt. 
Fick hjälp ute i stallet, så stallsysslorna var snart avklarade. 


Ute hos fåren är det full fart på de tre lammen. Provade att sätta ut Lasse en stund igår, han fick några smällar av tackorna...... så han får bli lite större om han ska vara där någon längre stund. 

Det ser ut till att klarna, så vem vet solen kanske tittar hit? 
Så jag får skynda mig med städningen här inne, så kanske det blir en ridtur. 
Lasse ligger här på golvet hos Winston..... tryggare än ute hos fåren. 
Du får göra något bra av dagen 
Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: