Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 29 januari 2016

STALL KÄNSLA!

Jag fattar inte att det redan är fredag, kändes som om vi precis hade börjat på veckan...... tiden bara springer iväg. 
Usch!... fy!!!!  det regnar ute, men det är bara till att ge sig ut oavsett väder. Jag tror att det är bra att man vistas mycket utomhus oavsett väder, det gör att man får bättre motståndskraft mot förkylningar.... det är sällan jag är förkyld. 



Har man djur, då är man som i mitt fall ute mellan 3-7 timmar dagligen året om oavsett väder. 
Jag känner mig ibland som hästmannen i filmen med samma namn, då jag går i snöstorm eller i regn som öser ner..... där går jag med skottkärran och näsan droppar, ingen rolig syn men ett måste!! 
Men det är även bra väder och då är långa ridturer ute i naturen, en belöning för alla måsten. 

Angående lille Lasse, så verkar han till att vara piggare idag så det blir ett par dagar med penicillin..... han är så duktig, säger inget när vi sticker honom. 
Han har även så smått börjat att tugga i sig hö, så nu är det äkta stallkänsla här inne i köket..... men allt för lille Lasse. 


Du får ha en fortsatt bra dag, oavsett väder!  Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: