Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 14 januari 2016

TRODDE VÄL ALDRIG ATT JAG SKULLE FÅ STÅ I RAMPLJUSET

Nu är dagarna räknade tills att jag ska få sova längre (15min.) och få tretusentrehundrafyrtio kronor mer i börsen om året..... inget negativt, enbart positivt!
Allt detta för att jag har sagt upp tidningen, tycker att halva tidningen består för det mesta av extra tidningar, inte dumt om det inte hade varit för att de består enbart av.... Reklam!
Nog tycker jag att det räcker med all reklam som läggs i postlådan. 

En sällsynt syn här framöver... kaffe och tidning. 

Imorse när jag skulle byta från stallkläderna till mina andra kläder, hade precis fått av det hela..... och står i bara mässingen. 
Då tänds strålkastarna och plötsligt befinner jag mig mitt i rampljuset....inte illa vid min ålder?? hi,hi!!!

Men jag kan lugna dig med, att jag illa kvickt kom ner från scenen, för att skyla min kropp. 
Vad det nu var?.... definitivt ingen som hade mig som mål i strålkastarljuset hmmm!!..... det var bara en maskin, som skulle flisa allt riset som låg ute i hagen......ja,så var det med mitt scenframträdande!!

Så säg inte, att det inte händer något ute på landet! 
Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: