Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 9 januari 2016

EN VIT VÄRLD!!

Igår kväll var det en hel drös snögubbar och gummor (för jämlikhetens skull) som kom stövlande in i stallet. 





Temperaturen ligger på ca: -2 grader idag...... rätt lagom. 
Fåglarna cirklade kring fågelbordet och väntade på den dagliga frukosten. 
De två äpplena i skålen, behöver de bättre än jag. 

Nu behöver fåglarna, mer än någonsin fodras med frö och talgbollar. 
I gengäld får jag något trevligt att titta på, när jag äter min frukost. 
 Hmm!!..en objuden gäst, dök upp vid fågelbordet..... han var nog inte ute efter frön! 
Njuter till fullo, inte bara vitt inomhus. 




Herr Ulle tycker nog också att snön är magisk. 
Nu får jag slita mig ifrån mobilen, för att ta itu med dagens mockning.
Kram /Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: