Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 4 januari 2016

LJUVLIGA MORGON!!

Vaknad av ett ljuvligt ljud, det var kaffekokarens bubblande ljud, som hördes nerifrån. Oh!....kaffe på sängen, nej jag får nog ta och kravla mig ner själva, om jag vill ha något kaffe, nog för att det är fridag för mig, men det innebär inte att jag är friherrinna.....på godset hi,hi!! 

Morgon temperaturen visade -7 grader och solen lyser..... fantastiskt!!


 Typiskt att solen skiner när jag hade planerat att åter få ordning i inne huset.... så det gällde att sätta fart, på min vän dammsugaren, så att jag kan komma ut.... innan solen går ner. 

 Då brödlådan , gapade  rätt så tom, efter helgen...... 


....så det blev till att sätta igång ett bak.  












Tippa spanar in något..... kanske är det en liten fågel, som hade suttit fint tycker hon..... men inte jag. 

Hon har mat i stallet, så någon fågel får hon inte ta. 

Det var några ögonblick ifrån dagen här på....... 

Nu är det åter kväll och jag ska fixa till en sak, som jag ska ge till en kär vän. 
Hundarna har lagt sig ner och de är nöjda med dagen och sover gott. 

Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: