Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 27 januari 2016

RÖDA RINNANDE ÖGON... HJÄLP!!!

Igårkväll när jag kom hem ifrån jobbet, rann min mans ögon och var illröda. Nej!!!....det får inte vara allergi på grund av lammet Lasse,men det är nog tyvärr så. 
Jag har köpt ögondroppar och tabletter för allergi, så får vi se om det kan hjälpa, vi ger det en dag till. 
Annars får jag ta ut lille Lasse till de andra fåren och se hur det avlöper.
 Men det lär bli mycket jobb, med alla matningarna, då han inte äter så mycket åt gången. 
Men allt får gå och det gör det säkert också..... även om han äter upp till ca:tio gånger under dygnet. 
Jag får försöka se det ifrån den positiva sidan, jag kommer till att få massor med motion..... för det får jag ju inte annars! Hi,hi!!!
Ja du, är det inte det ena, så är det det andra..... sånt är livet och det är bara till att gilla läget. 
 Vad är det hundarna dricker, jag får nog smaka..... vatten!! 
             Vad är det i koppen?..... 

Inte utan att jag ibland önskar att jag bodde i en etta inne i stan, men det går fort över. Det är väl då jag tappar kontrollen,som jag får dessa tankar..... för jag måste ha full kontroll på läget. 

Dagen här har varit grå och det har duggregnat, inte för att vi behöver mer vatten precis, här ska nog bli gyttja i hagarna ändå. 
Muntrade upp mig. med några nya växter, vilket banne mig behövs i detta grårusket! 
Kom till att tänka på att primuler kan vara allergi framkallande..... inte bra, det räcker med lammet, så de fick åka in i en glaskupa. 



Imorgon kommer hovslagaren och då är det dags för nya skor till hästarna. 
Just nu slappar jag uppe i soffan, tills det är tid för nästa matning. 
Ha det gott!! Kram Ingela 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: