Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 9 januari 2016

BESÖKTE VÅRT FÖRRA HEM

Vi stack iväg för att besöka vårt förra hem, där vi bodde i tjugofyra år.... en rätt lång tid. 
Många minnen dök upp, vilket inte är så konstigt. 
Denna vägen har jag kört otaliga gånger, då barnen inte fick skolskjuts, fick jag både lämna och hämta dom. 
Inte något negativt, då de blev större.... för då hade man en viss koll på dom, eftersom att vi agerade taxi. 
Dörren här har vi öppnat tusentals gånger.... jag blir något nostsagalgisk,  när jag tänker tillbaks på flydde tider. 
Skidbacken hade vi utanför huset och sjön likaså.... många roliga minnen både från vintertider och sommartider..... med både barn och barnbarn. 

Inte är det så, att jag själv vill vrida tiden tillbaka.....men för ägarna av huset, skulle jag vilja vrida tillbaka tiden för. Då hade deras son varit i livet, han förolyckades i en motorcykel olycka, endast tjugoett år gammal...... men jag kan tyvärr inte vrida tillbaks tiden, hur gärna jag än vill "livet måste gå vidare".
Som du förstår har vi haft en trevlig eftermiddag, med många roliga minnen trots allt!! 
Jag är nöjd med livet jag för nu.... varje tid har sitt. 

Lite hjälp med att släppa in hästarna  fick jag ikväll .... av dessa två killarna. 


Nu är det tid för att skriva ett inlägg här på bloggen, men först en cappuccino och få tändt en värmande brasa. 


Ha en fortsatt mysig vinterkväll. 
Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: