Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 13 januari 2016

NU GÄLLER DET!

Mannen min har inte slagit huvudet på en spik och köpt blommor till frun.....isåfall hade jag undrat, hmmm!.....vad har han hittat på? Så det var kanske positivt ändå, att jag inga blommor fick....man måste se det ur ett positivt perspektiv!
Du förstår  förstås vid detta laget, att jag förärade mig själv buketten.


Jaha!!..så var lådan tom igen, det var ju fasligt vad vi äter!....men det gör inget, för jag gillar att baka.
Kakbak får jag lugna mig med, för det finns det gott om, annars är det roligt....
Så det blev brödbak, för att göra det lite extra spännande så ändrade jag om i receptet.



Medan bröden gräddades, gick jag och hundarna en tur i skogen.....äntligen ligger det lite pudersnö och hör och häpna minus grader.

Precis lagom tur med hundarna, för när vi kom hem var det tid för att ta ut bröden. De ser bra ut, nu är det frågan om de även är goda?.....man måste våga, det gör det hela mera spännande, även om det bara gäller ett brödbak.

Kan konstatera att det lyckades! 

Nu snörvlas det till höger och vänster, man möter dem överallt....de förkylda.
Så nu gäller det att bunkra upp med C-vitaminer och mycket utevistelse, om det sedan hjälper, återstår att se......god tro och stora skor.... 



Nu är det tid för att hålla kväll och hundarna har redan intagit en av sofforna, så jag får väl sitta på en pinnastol hi, hi!!


Ha det gott! önskar vi här på Liljegården
Kram Ingela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: