Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 17 januari 2016

SÖNDAG, VART TOG DU VÄGEN?

Hääärligt!.... vaknade inte förrän klockan åtta, någon gång måste man få sovmorgon, då man andra dagar stiger upp mellan halvfem-fem tiden.
Tycker väl inte precis att jag är piggare, traskar ut och fodrar djuren ....-18 grader, medans mannen sätter på kaffet och dukar fram....inget som händer på vardagarna, för då sover han gott när jag är uppe.
Idag var det tid för att köra och hämta hem en rundbal med hö, men innan dess blev det lite mys med hundarna i soffan.

Winston ser lika trött ut som matte.



Det var inget roligt väglag att köra i, halt som bara den, men det gick.
Turen kombinerades med ett besök hos våra goda vänner och deras djur.
Hemma igen och tid för mockningen, Usch!..så kallt, fingrarna höll på att frysa till isbitar fastän att jag hade handskar på.
Men jag fick en oväntad paus i jobbet, då det svängde in en bil på gården och vi fick ett oväntat besök.
Åter upptinad, var jag när våra vänner körde hem, sedan gick det sista jobbet i stallet i en rasande fart.
Kändes varmare utomhus när jag gick ut och tittade till hästarna.....häng med vet jag.






De tycktes må bra, fattas bara, med strålande sol, kunde väl inte vara bättre!
Efter ett par timmar utomhus i det fina vädret, gick jag in för nu skulle den vita stalltavlan målas, men det fattas text på dom......det tar vi en annan dag.

Ett par sidor i Foto Bibeln blev där också läst, det är en hel vetenskap det där med att ta bra bilder, nåja, en gör så gott en kan ,så får det bli vad det blir. 
Åter kväll, vart tog söndagen vägen. 
Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: