Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 16 januari 2016

ULLE ... EN BESVÄRLIG KILLE

Nu har jag fått precis det som jag har gått och längtat efter, kallt och snö!! Vi hade -15 grader under gångna natten, likaså på förmiddagen.



Men du, medaljen har en baksida som man inte tänker på innan.......vatten som fryser till is på noll tid och det är inte så mysigt!!
Idag har vi satt in tackan i en egen box, för att hon förmodligen snart ska till att lamma.


När jag kollar på henne genom övervakningskameran, vad ser jag, vad då?,....Jo, baggen Ulle har lyckats hoppa över till henne! Jag blir tokig på denna bagge, inte roligt med en bagge som kan hoppa höjdhopp.
Här kan du se marodören (den grå), tacka vet jag den förra baggen, han stångades inte och var ingen   elitgymnast.....

Tillsammans med en av döttrarna, blev det secondhand besök idag, vi skulle bara titta.....men hade varsin kasse med oss ut, med både det ena och det andra som vi hade önskat oss, ha, ha!!

Det blev en vit terrin till de nyinköpta blommorna till köksbordet, för min del och inget mera.





















 Lite god ost och ett glas vin
 är inte fy skam att mysa med på lördagskvällen.






Du får ha en mysig kväll, här har mörkret lagt sig över gården och temperaturen ligger nu på -10 grader.
Kram Ingela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: