Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 24 januari 2016

SÖNDAG OCH JAG HAR FULLT FÖR HÄNDERNA.

Dagen har gått i ett, inga längre stunder som jag har suttit på ändan. 
Morgonen började som vanligt med hästar, får och allt som följer med. 
Märkte vid tiotiden att tackan i lammningaboxen, förberedde sig för lammning, så jag sprang som en skottspolle mellan häststallet och fårstallet......måste ju ha allt klart innan jag ska bege mig till jobbet. 

Nyfikna åskådare på andra sidan, som spänt följer födseln. 





En timme senare kom det första lammet..... stort och välskapt,en halvtimme senare, så var det tid för lamm nummer två..... åter ett fint lamm. Jag är tacksam för att allt gick så bra och att mamman accepterar de har båda. 




För hur skulle det sätt ut med ännu flera lamm inne i köket, det räcker mer än väl med våran lille Lasse. 
Lasse har fått prova på att gå en liten tur ute i friska luften med min man, det tycktes han gilla. 
Vart tog förmiddagen vägen, helt plötsligt var det snart tid för mig att köra till jobbet. 

Åter hemma på "Farmen"... hi,hi!!


Lasse har blivit en riktig liten busunge, som vet vad han vill..... nöjer sig inte med att vara ensam i köket på kvällen, när vi sitter och tittar på tv...... då ska han också vara med och busa med hundarna. 
Slutar inte med att kalla, förrän han får sin vilja fram..... inte annorlunda om man är barn eller lamm, tycks det vara. 

Som väl är, så kan han inte hoppa upp i soffan  till Winston, när han är strängt upptagen med att följa "Farmen"  på tv:n. Hmmm, vi har ju inte själva någon Farm..eller hur?hi,hi!!!
Kram Ingela 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: