Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 28 januari 2016

NYA SKOR OCH EN RIDTUR I SOLEN

Dagen började som vanligt tidigt, hästarna skulle ha utfodras innan vår hovslagare skulle komma. 
Vilken lycka att ha en hovslagare som passar tiden, hon kommer alltid på minuten som bestämt, skulle hon vars fem minuter försenad, då meddelar hon mig..... visst är det fantastiskt? 
Så jag tillbringade dagens första tre timmar i stallet, Eva skodde och jag mockade boxarna och lite annat.... en liten paus med en mugg kaffe tog vi oss mellan varven. 




Då solen visade sig här idag, gällde det att utnyttja detta med en ridtur. 


Så jag sadlade denna killen...... min favorit!  
Även om solen hade dalat när jag åter var hemma och hade sadlat av, så blev det en tur med hundarna. 

Det var mycket dofter av vilt på turen, så det var koppel som gällde för Hero. 

Ikväll verkade lammet som vi har här inne, inte riktigt piggt.... vill mest ligga. Så jag har gett honom en injektion med penicillin,för jag tycker att han rosslar lite. 
Ja, allt kan hända även i djurvärlden, så nu står vårt hopp till att detta verkar. 
Lasse liten, nu kämpar vi vännen. 
Det var lite härifrån idag, håll tummarna för Lasse.... så hörs vi imorgon. 
Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: